Marisa in Amerika 2.0

Na veel donder, bliksem, hagel en regen komt zonnenschijn!

Woensdag avond 20/08/2014

Nadat ik bij mijn peettante langs was geweest om haar te feliciteren, kroop ik thuis lekker in m'n bed. Ik zat klaar voor de marathon van criminal minds. Van die marathon kwam uiteindelijk niet veel terecht want rond kwart over 9 ging de huistelefoon. Ik had geen zin om op te nemen want ja, waarom zou het nu wél Travel Active zijn? Toen ik beneden de deur open hoorde gaan begon m'n hart sneller te kloppen. M'n broer riep m'n naam en ik wist niet hoe snel ik naar beneden moest stormen. Ik rukte de telefoon uit m'n vaders handen en toen hoorde ik aan de andere kant; Hoi Marisa, met Marjolein van Travel Active. Ik heb goed nieuws voor je. Nog voordat Marjolein verder kon praten barstte ik in huilen uit. Ik werd oppeens uit een diep dal getilt en zag de zon weer schijnen. Mijn droom zou werkelijkheid worden. Marjolein vertelde mij dat er een zogenaamde 'Double Placement' voor mij was. Dit houdt in dat je geplaatst wordt met een jongen of meisje uit een ander land. Ik was gekoppeld met een meisje uit Spanje. Ik zei natuurlijk meteen ja en ik heb snel de formulieren ondertekend en terug gestuurd. Zodra alles was verwerkt zou ik meer nieuws krijgen over mijn plaatsing. Ik heb die nacht natuurlijk geen oog dicht gedaan...

Donderdag 21/08/2012

Donderdag (vandaag) ging in een stroomversnelling voor mij. Ik moest oppeens van m'n luie kont afkomen en mij gaan voorbereiden op een groot avontuur. Ik ben op m'n vespa'tje gesprongen en meteen de nodige dingen gaan kopen. Ik wist van anderen dat je meestal pas 's avonds gebeld zou worden, maar ik had het toch te druk met stressen dus de tijd vloog voorbij. Na het eten snel naar Alkmaar om een koffer te kopen want ja, die had ik nog niet omdat ik hier totaal niet op voorbereid was. Toen ik thuis kwam zag ik dat ik al wat gemiste oproepen had. SHIT! Gelukkig duurde het wachten niet lang en kreeg ik Marjolein weer aan de telefoon. Zij kon mij nu meer vertellen over mijn plaatsing.

Ik ben geplaatst in CA-LI-FOR-NIA GURLSSSSS. Oké California dus!!!!!!!!!! Ja sorry dat kan ik nog steeds niet normaal uit m'n mond krijgen. Ik kom te wonen in het plaatsje Bonita (Dat klinkt zo lekker tropisch!) ongeveer 20 min. van San Diego af en dichtbij Mexico. Ik ga daar 10 maanden verblijven bij Marilyn en James mijn gast ouders van 65 en 68. Ze zijn beide gepensioneerde docenten en houden van reizen en allerlei creatieve dingen. Helemaal mijn match dus! Ze hebben 4 honden. 4? Ja echt 4! Voor de honden liefhebbers onder ons 3 Labradoodles en 1 Boston terriër. Ze hebben daarnaast ook nog elk jaar puppies en de moeder van James woont ook bij hun thuis. Een gezellige boel dus. Ik weet zeker dat ik het onwijs naar m'n zin ga hebben bij ontzettend lieve mensen. Samen met m'n Spaanse gastzusje Gaelle ga ik naar Bonita Vista High School een school met ongeveer 3000 studenten. TALKING ABOUT BIG! Alles zal nu nog sneller gaan dan ik dacht want Travel Active wil dat ik het liefst zaterdag a.s. al vertrek aangezien mijn school al is begonnen. Maar daar hoor ik morgen meer over.

Het is een beetje een gaotische blog maar dat komt omdat het zo ook in mijn hoofd gaat nu. Bedankt voor alle steun de afgelopen tijd en de lieve woorden en berichtjes. Dat doet me echt heel goed!

Dikke knuffel,

Marisa

P.s. Wil jij niks missen van mijn avontuur? Meld je dan aan voor de mailinglijst dan krijg je een mailtje zodra ik een nieuwe blog heb geplaatst.

Reacties

Reacties

Emily

Ik ben zo ontzettend blij voor je! Je kent mij niet, maar ik heb vandaag nog in de ochtend over je zitten te denken. Ik vond het zo rot voor je dat het einde al in zicht was van je diepe gat en nu heb je eindelijk het verlossende telefoontje!! Zo te horen heb je echt een top gezin en alles is gebeurt met een reden! Ik hoop echt dat je het beste jaar gaat krijgen en ik kijk nu al uit naar je volgende blogpost
X emily

Jet

Maris in Californiaaaa!
Ik ben echt super blij voor je topper!!

xx

Marisa

Hoi Emily,

Wat leuk dat je mij volgt zeg! En wat een lief berichtje. Ik ben blij dat ik eindelijk weet waar ik naar toe ga. Nu snel snel snel alles klaarmaken. Leuk dat je met mee meereist.

Liefs!

Fleur

Yeaaaaah, eindelijk!! Super leuk en je ziet het: Best saved for last!! Californië ...... Ben nu wel stiekem een heel klein beetje veel jaloers haha.

Ik ben (net als jet) ook super blij voor je!!!

Dikke kus

Marisa

Thanks lieve Fleur en Jettie. Op de foto's gaan jullie mee naar Cali hoor hahah!
xxxxxx

Linda

Super goed nieuws!
Zo blij voor je. Ik heb het meteen opgezocht, wat een gave plaatsing. X

Tessa

Echt super leuk! Uiteindelijk komt dus toch alles goed!! :D

Jacinta

Hoi Marisa, daar ben ik dan ook! Inmiddels ben je alweer een stap verder en lijkt het bovenstaande verhaal al weer oud. Even een berichtje van ons: de kast staat en de salontafel is vervangen. Zodra alles gearriveerd is en staat, stuur ik je een aantal foto's. Een hele fijne tijd daar en ik ben natuurlijk hartstikke benieuwd naar je eerste ervaringen. Veel liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active