Marisa in Amerika 2.0

Genieten van het leven

Hallo lieve iedereen,

Terwijl het in Nederland nog gewoon, tja, Nederlands weer is, beginnen de temperaturen in San Diego weer te stijgen. Een van de laatste dagen van de winter stond de teller op 32 graden. We konden eindelijk weer een beetje opwarmen na al die dagen rond de 20 graden, hahaha. Tegenwoordig gebruik in een notitie boekje om al mijn ervaringen bij te houden, het worden er ondertussen té veel om bij te houden. En ohja, het is SPRING BREAK! Maar nu eerst terug naar waar we gebleven waren.

Vanaf maandag stond er weer een nieuwe schoolweek op het programma. Weer hup in de gele schoolbus en op naar Bonita. Deze week stond in het teken van oefenen voor WASC. WASC is een soort van organisatie die scholen beoordeeld. Hoe beter je het doet, hoe minder vaak ze langs komen. Voor Bonita was het alweer 6 jaar geleden, dus iedereen was heel zenuwachtig. Bij alle lessen moesten we oefenen hoe we ons moesten gedragen voor als WASC kwam. Lekker Amerikaans weer, een beetje de boel lopen faken. Ja, dat kunnen ze wel.

Op vrijdag 6 maart was er weer een sushi avondje gepland. Met de immidels welbekende groep, Leane, Gaelle, Heather & Stephen gingen we op weg naar ons favoriete restaurant. Helaas hadden meer mensen dit idee, en moesten we een nieuwe tent uitproberen. Het duurde allemaal erg lang, maar daar hadden we geen probleem mee. Het was onwijs gezellig en we kregen allemaal gratis dingen door de wachttijd. Ook kwam onze school directeur binnen gewandeld met zijn vrouw. Lachend vertelde ik aan tafel dat hij mij toch niet kende dus dat ik best wel wat ongegeneerde selfies met hem kon maken. NIET DUS. Zodra hij ging zitten en onze kant op keek, begon hij uitgebreid te zwaaien en te lachen naar me. Oké… blijkbaar ben ik toch niet zo anoniem als ik dacht. Buikjes rond en gauw naar bed.

Zaterdag hebben we in de ochtend en middag vooral lekker geluierd in onze pyjama’s. Rond 5 uur kwam Leané ons ophalen omdat we downtown gingen. We maakten niet zomaar een ritje naar San Diego city, nee nee, Leané was van plan een tattoo te nemen. Dat soort sensatie wil ik natuurlijk niet missen dus we maakten er een ‘Girls of the World’ avondje van. Ally uit Amerika, Leané uit Zuid-Afrika, Gaelle uit Spanje, en ik uit Nederland. Om het Girls of the World uitje na de tattoo helemaal compleet te maken, aten we in een Afghaans restaurant. Wat was dit lekker na al dat vette, Amerikaanse eten van de afgelopen maanden! We sloten af bij een superschattig cupcake tentje dat trouwens belachelijke prijzen vroeg voor een cupcake, maarja.

Maandag was het dan zover, WASC kwam op bezoek. Wat heb ik toch gelachen maandag en dinsdag. De leraren wisten er een mooi toneelstukje van te maken. Bij US History kwam Ms. Thompson er pas later achter dat er iemand van WASC achterin de klas zat. Vanaf dat moment begon ze aan iedereen vragen te stellen over de tweede wereldoorlog. Toen kwam de vraag: Wie was er in Italië? Nou daar wist een jongen uit m’n klas het antwoord wel op: de Italianen. Ja, dit is het niveau van de high school studenten hier in Amerika..

Toen we vrijdag op school kwamen stonden er 3 politie auto’s voor de deur. Ik grapte nog tegen Gaelle dat er vandaag wat ergs zou gebeuren, ‘’something with a gun’’. Ik had al snel spijt van wat ik zojuist had voorspeld. We zaten namelijk rustig buiten aan de tafels, toen de conciërge opeens naar ons schreeuwde dat we naar binnen moesten komen. Iedereen had zich verzameld in de kantine en we mochten niet weg. Stiekem hoopten we dat we naar huis mochten, maar helaas kwam er dan toch het signaal dat we naar onze lokalen moesten. Daar kwam het hoge woord eruit over wat er aan de hand was. Via een app genaamd ‘Burnbook’ hadden 2 jongens gedreigd om in de school te gaan schieten. Via die app kan je ‘anoniem’ dingen zeggen. Natuurlijk valt dit gewoon te traceren en werden de 15 jarige jongens op vrijdagochtend uit hun lokalen gehaald. Uiteindelijk bleek dat ze inderdaad een geweer & messen op zak hadden. Ik heb mijn lesje geleerd, ik ga nooit meer zoiets zeggen hahaha. Burnbook veroorzaakte veel gedoe vrijdag aangezien mensen hele gemene dingen zeiden over elkaar. Aan het einde van de dag waren er dan ook verschillende gevechten. Iedereen was toe aan het weekend.

Vrijdag na school gingen we naar Eastlake voor de ‘little league’ wedstrijd van Ryan. Dit was echt zo onwijs schattig! Kindjes in de leeftijd van 3 t/m 5 die baseball spelen. Ze waren meer bezig met alles wat er om hen heen gebeurde en het zand was ook heel interessant. Ondanks dat hadden we ons wel vermaakt. We sloten de avond af met een diner bij Kelly thuis.

Zaterdag waren Abby & Hannah voor een dagje bij ons, gezellige maar drukke boel. Zondag wilden Marilyn, Ally, Gaelle en Leané naar Cinderella in de bioscoop. Ik had totaal geen zin in een film waarvan ik het verhaal al wist dus ik bleef thuis. Jim was ook thuis en aangezien we toch niks te doen hadden, besloten wij samen naar de film McFarland USA te gaan. Het was echt onwijs gezellig en we hebben allebei een traantje moeten laten haha. En echt (host)vader en dochter moment. Jim is echt onwijs aan ons gehecht geraakt en hij noemt ons nu ook zijn dochters. Het is zo bijzonder hoe erg je naar elkaar toe kan trekken in een jaar. Ik voel me echt een deel van de Williams family.

Het was tijd voor de laatste week voor spring break. Dit houd in dat er niet veel interessants meer gebeurd op school. Alle leraren zetten films op en de studenten lopen een beetje rond door de klas en op de campus. Wel een leuk nieuwtje: Ik heb m’n independent study class van US History afgerond! Het High School diploma komt nu wel heel dichtbij!

Ik ben nu alweer een week verder. De eerste week van spring break is alweer voorbij. We hebben op zaterdag een markt bezocht, we zijn een aantal keer uit eten geweest, hebben geshopt en hebben ons vooral voorbereid op… de cruise!! Ja lieve mensen, morgen is het zover. Morgen avond vliegen we via Phoenix naar Orlando en dan stappen we in Port Canavral op de Freedom of the Seas van Royal Caribbean. Ik ga straks beginnen met het inpakken van m’n koffer, morgen gaan we onze voeten nog even vakantie klaar maken bij de nagelsalon en zijn we klaar om te gaan. Ik zal de hele reis vastleggen met de GoPro die ik van Aron mocht lenen. Super lief!

Ik zal een week niet bereikbaar zijn, want ik ga optimaal genieten. We hebben een jetski gehuurd om de kustlijn van Haïti vanaf het water te bekijken. In Jamaica gaan we proberen een tour te regelen. In Grand Cayman gaan we met dolfijnen zwemmen en met een catamaran naar Sting Ray city, een baai in het midden van de Caribische zee waar je tussen de roggen kunt zwemmen. En aan het einde van de reis, gaan we in Cozumel met een catamaran in 3 verschillende riffen snorkelen. Ik sta bijna te springen van enthousiasme, dus ik ga deze blog snel afsluiten om m’n koffer in te pakken.

Geniet van het leven lieve lezers.

Dikke kus, Marisa

Reacties

Reacties

Tessa

Is jouw springbreak twee weken?!!! Zooo chill! En dan ook nog een cruise, echt mega jaloers! Geniet er maar lekker van!! Voor je t weet zit je weer in het regenachtige kikkerlandje! Liefs uit Texas

Roland

Veel plezier in de Caraïben. Wij gaan vanmiddag oom Dicks 50e verjaardag vieren!

mam Jacinta

Het leven is niet slecht, maar op dit moment is er in Nederland even niets aan ivm harde wind en regen. En dat terwijl we op het punt staan aan de lente te beginnen. Laten we maar hopen op een mooi paasweekend. Jij in ieder geval onwijs veel plezier op je cruise reis!!!! Je verhaal was weer leuk, bij sommige passages even lekker gelachen!!

Rianne

Hoi Marisa,
Nog bedankt voor je reactie op m'n YouTube filmpje, helaas heb ik het semester high school in Canada niet gewonnen maar life goes on ;) Zou je me een mailtje willen sturen? xriannee@icloud.com

Geniet van je cruise!
Gr. Rianne

Hmbruin@planet.nl

Hoi Marisa ik heb je filmpje van de cruise gezien. Dat was genieten. Dat zie je zo..en met de dolfijn was ook prachtig. Je andere filmpje kan ik niet zien..er staat dat we de muziek niet mogen horen vanwege de auteursrechten. Nou je tijd in Amerika schiet alweer op. Veel plezier nog maar weer. Lieve groet René en Henny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active