Marisa in Amerika 2.0

Cruise verslag

De titel zegt eigenlijk alles over het verhaal, dit is mijn dagboek van de cruise.

De zaterdag voordat we vertrokken, begonnen we lekker rustig. Marilyn, Ally en ik lieten onze voetjes lekker verzorgen en een nieuw lakje erop. In de middag werd de eerste puppy opgehaald. Dit was wel even slikken, aangezien Kiwi (nu Spiceboy, ja echt…) heel geliefd was. Ik weet zeker dat hij in goede handen is en nu vrolijk rond loopt in zijn nieuwe huis in Texas. Terwijl ik mijn koffer aan het inpakken was, keek ik ondertussen de wedstrijd Nederland – Turkije. Tja, laten we het daar maar niet over hebben. Een vriend van Jim bracht ons naar het vliegveld en we waren al gauw geland bij onze tussenstop in Phoenix. We moesten daar 4 uur wachten op onze vlucht naar Orlando. Gaelle en ik hebben deze tijd vooral opgevuld met mensen kijken, en Nederlands praten. M’n moeder had me een flinke dosis tijdschriften gestuurd en Gaelle had veel plezier in het zoeken naar de langste Nederlandse woorden. Als ze ze dan had gevonden, kwam de uitspraak.. Aan die G moeten we nog wel even werken.

Omdat onze vlucht zo vroeg was hadden we nog een halve dag voordat we op het schip konden. Nadat we bij een heel klein, lokaal cafeetje wat gegeten hadden gingen we naar het Kennedy Space museum. We besloten om als eerste een film te kijken, groot succes aangezien het personeel ons moest wakker maken omdat we allemaal in slaap waren gevallen. De rest van de dag hebben we een beetje rondgewandeld, geluisterd, aligators bekeken en gezeten. Toen we weer op ons klokje keken bleek het al best wel laat te zijn, dus met gierende banden naar het schip. Eenmaal op het schip keken we onze ogen uit, het enige wat ik kon uitbrengen was ‘WOW’. De eerste middag/avond heb ik vooral besteed aan het ontdekken van het schip. Alles was zo groot en mooi.. Van Marilyn en Jim had ik al gehoord dat het diner heel sjiek lijkt, maar dat het eigenlijk 1 groot vreet festijn is. Je mag namelijk zoveel van dingen bestellen als je wilt. De mensen die mij goed kennen weten dat mijn bijnaam de toetjes koningin is, en als er dan ook nog chocolade bij betrokken is kan het voor mij niet beter. De toon was al flink gezet toen ik bij het eerste diner 4 toetjes bestelde. Je begrijpt natuurlijk wel dat ze mij aan het einde van de avond terug naar de kamer hebben moeten rollen.

De tweede dag was een dag op zee dus er waren volop activiteiten. We hebben voornamelijk rond het zwembad gehangen en de ‘Bellyflop competition’ gezien. Daarna hebben we ook nog een aantal keer trivia gespeeld, karaoke gedaan en naar een show geweest.

De derde dag kwamen we aan bij onze eerste bestemming, Labadee, Haiti. We hadden al gehoord dat dit vrij weinig voorstelde aangezien het een privé eiland is van Royal Caribbean, lekker nep en toeristisch dus. Het werd nog mooier toen we onderweg naar het ontbijt even naar buiten keken, het kwam met bakken uit de lucht. Onze eerste geplande excursie werd dan ook gecanceled, geen jetski’s. Toen het een beetje opgeklaarde besloten Gaelle en ik toch maar even het ‘’eiland’’ te verkennen. Toen we naar buiten wilden lopen werden we tegen gehouden door de beveiliging: Jullie zijn nog geen 18, dus zonder ouders mag je niet van het schip af. Ja, toen begon m’n water wel even te koken. Ouders? Waar heb je het in godsnaam over, ik ben de halve wereld over gereisd in m’n eentje, ik woon al bijna 8 maanden zonder me ouders, denk je nou echt dat ik me ouders nodig heb om me staande te houden op een PRIVÉ eiland… Naja, samen met Marilyn en Jim mochten we dan eindelijk van het schip af. Omdat we toch iets wilden doen hadden Gaelle en ik een pasje gekocht om de hele dag gebruik te kunnen maken van de Dragon’s tail coaster. Een soort achtbaan waarin je het karretje zelf moet besturen en je vlak langs de rotsen en tussen de bomen door naar beneden gaat. Onwijs grappig om te doen!

Omdat we geen activiteiten hadden gepland in Jamaica voor dag 2, en ik toch nog wat wilde doen gingen we naar de service balie. Ik wilde graag de ‘Bob Marley experience’ doen waarin je met een bus naar de plekken ging die belangrijk waren voor hem, geboorteplaats, rustplaats, ouderlijk huis, enz. Eenmaal aangekomen bij de balie hadden we nog zo’n leuk voorvalletje. Toen ik wilde boeken vertelde de man achter de balie dat ik niet mee kon omdat ik nog geen 18 was. Toen ik hem vroeg waarom je 18 moest zijn, kreeg ik een prachtig antwoord: Tja, ja, ze hebben van die groene plantjes enzo en ja dat is niet goed voor je.. Oooh, wiet bedoel je? Ja, daar mag je niet mee omringd zijn. Oh is dat zo jongeman, weetje waar ik vandaan kom? Nederland, ja Nederland, daar zijn die groene stoute plantjes gewoon legaal. Voordat ik helemaal uit m’n slof schoot van al die stomme Amerikaanse regeltjes, trok Gaelle me mee voor het diner. Na wat research te hebben gedaan besloot ik in m’n eentje de Dunn’s River falls en Inner tubing excursie te boeken.

Eenmaal in Jamaica op dag 3, viel de helft van mijn excursie in het water. Toen we bij de River falls aan waren gekomen, waren de weergoden ons weer niet goedgezind. Het duurde allemaal onwijs lang, zo lang dat we geen tijd meer hadden voor een lunch en het tuben. Helaas pindakaas, maar het waterval beklimmen was zo intens dat het ook eigenlijk wel genoeg was voor die dag. Ik ben blij dat ik het heb gedaan om op die manier nog wat toetjes te verbranden. Na nog wat souvenirtjes te hebben gekocht was het weer tijd om te gaan. Ik was zo bekaf dat ik de rest van de avond niets meer heb gedaan en vroeg m’n bed heb opgezocht.

Op dag 4 kwamen we aan in Grand Cayman oftwel de Kaaimaneilanden, en jawel.. we hadden Caribische temperaturen!! Samen met 3 andere schepen lagen we vlak voor het eiland. Met een pendelbootje werden we aan land gebracht. Naar deze dag had ik echt onwijs uitgekeken omdat mijn droom zou uitkomen. Met dolfijnen zwemmen! Met een busje werden we naar het natuurpark gebracht waar 6 dolfijnen waren. Een voor een mochten we met ze zwemmen, aanraken, en kregen we een kus van ze. Dit ging natuurlijk allemaal veel te snel, maar ik ben echt onwijs dankbaar dat ik dit heb mogen meemaken! Ook moesten we tussendoor nog even een pauze nemen omdat de dolfijnen in het paringseizoen waren… Als je begrijpt wat ik bedoel. Na het zwemmen met de dolfijnen werden we met een bootje naar ‘Sting ray city’ gebracht. Dit is een soort lange zandbank waar heel veel roggen zijn. We hebben ze aangeraakt en ik heb zelfs nog een rugmassage gekregen van 1 van de roggen. Welk beautyproduct kan daar nu tegenop? Vers roggenslijm, heerlijk. We waren maar net aan optijd terug voordat het schip vertrok naar de volgende en tevens laatste bestemming; Cozumel, Mexico.

Zodra we van de boot af kwamen voelde we meteen de warme Caribische wind op ons af komen. Goed dat we voor die dag een snorkel avontuur hadden geboekt. Samen met een onwijs leuke gids, gingen we op 3 verschillende plekken snorkelen. Toen ik het water voor de eerste keer in dook was ik zo verbaasd.. het was zo helder, echt een droom. Ik heb dan ook ultiem genoten van al het moois wat er onder water te zien is. Lekker met m´n GoPro in m´n hand een echte toerist uithangen. Na het tripje besloten Gaelle en ik nog even het stadje in te gaan om wat te eten. Aangezien het onze laatste bestemming was besloten we er extra van te genieten. Eenmaal terug op het schip hebben we nog even aan ons kleurtje gewerkt in de zon en ´s avonds zijn we nog naar een spelshow geweest.

Dag 6 was een dag waarin we alleen maar gevaren hebben. Ik ben naar een gratis spa dagje geweest, heb lekker aan het zwembad gehangen en nog extra genoten van al het lekkere eten aan boord.

Omdat onze terugvlucht pas op maandag geboekt stond, hadden we nog 1 hele dag in Orlando. Marilyn en Jim hebben ons toen meegenomen naar Universal Studio´s, een super groot thema park. Het feit dat het achterkantje van m´n oorbel na de eerste achtbaan in m´n navel zat, omschrijft wel hoe heftig dit was. We hebben het ontzettend leuk gehad!

Ik kan terug kijken op een prachtige reis, waarvan ik nooit had durven dromen dat ik dit ooit zou meemaken. Ik ben een gelukkig mens. Ik hoop dat iedereen voortaan voordat ze beginnen te klagen, nadenken over hoe gezegend je mag zijn dat je gezond bent en waarschijnlijk al veel prachtige dingen hebt kunnen meemaken.

Het leven is iets heel moois!

Reacties

Reacties

Roland

Een ervaring om jaloers op te kunnen zijn! Jij boft. Geniet ervan. Ik had de video ook gezien. Dit een mooie aanvulling.

Jacinta

Super leuk geschreven, het was weer genieten van je avontuur op de oceaan, of was het een zee?

Tanta Thea

Waaaauw meissie, belevenissen, gebeurtenissen, wat zul je raar opkijken als je weer in ieniemienie nederland zult zijn. Wij vliegen komende nacht naar t meest zuid westelijkste puntje van Europa om ook ff te genieten van Caribian klimaatomstandigheden ???????????????????? Lfs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active