Marisa in Amerika 2.0

Marisa in Amerika 2.0

Hallo lieve lezers,

Tijd om Marisa in Amerika weer nieuw leven in te blazen. Marisa in Amerika 2.0 dit keer. Wat is het onwijs gek om alle verhalen van ruim 2 jaar (!) geleden weer terug te lezen.

Zonder enig idee wat me toen te wachten stond heb ik mijn koffers voor 10 maanden gepakt om daar in een gastgezin te gaan wonen en naar een Amerikaanse High School te gaan. Ondertussen zijn we alweer ruim 2 jaar verder en is er veel veranderd. Ik studeer in Haarlem, heb veel nieuwe mensen leren kennen, Marilyn en Jim zijn vorig jaar naar Nederland gekomen om een weekje te kijken hoe mijn Nederlandse leven eruit ziet en nu sta ik op het punt om weer een nieuw avontuur aan te gaan.

Terug naar het land dat een bijzonder plekje in mijn hart heeft veroverd. Vanaf het begin van mijn opleiding wist ik dat ik de mogelijkheid zou krijgen om in het derde jaar weer een half jaar in het buitenland te gaan studeren. De DUO lening werd afgesloten en ik kon beginnen met sparen voor een nieuw avontuur. In februari mochten we als studenten een voorkeur geven aan een partner universiteit in een bepaald land. Ik kon moeilijk onder stoelen of banken schuiven dat de Verenigde Staten bij mij weer op nummer 1 zouden staan. Na lang wachten werd pas aan het begin van de zomer duidelijk dat ik vanaf augustus zou mogen beginnen aan Kutztown University in Pennsylvania.

Ondertussen ben ik veel beter voorbereid dan mijn vorige avontuur. Visum in de pocket, tickets geboekt en klaar om te gaan. Op vrijdag 18 augustus vlieg ik voor een semester naar de States. Ik zal eerst een dagje in New York doorbrengen voordat ik doorreis naar de campus waar ik zal gaan wonen gedurende mijn 'study abroad' periode.

Ik ga de komende paar maanden weer onwijs hard mijn best doen om de blog bij te houden zodat jullie niks missen van mijn Amerika 2.0 avontuur. Voor nu ga ik aan mijn laatste werk week beginnen en de koffers van zolder halen.

Tot snel!

Liefs, Marisa

P.s. Voor nieuwe lezers: je kunt je aanmelden voor de mailinglijst. Zo krijg je op het moment dat ik een nieuw verhaal post meteen een melding zodat je niks mist!


Reacties

Reacties

Dajenne

Ik ben heel benieuwd naar je komende blogs!
Heel veel plezier en ga lekker genieten daar!!
Lieve groetjes Dajenne

Tessa

Zooooo leuk!!!!! Ik wil ook! Jaloers!! Haha, zal je zeker volgen! #ietsteenthousiast

Hannah :)

Ben benieuwd ! Ik ga zeker meelezen ! Heel veel plezier ! x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active